Hoffelijk en het Rabobank Intermediair

Op donderdag 8 november hebben we samen met de Rabobank Intermediairdesk de lunchbijeenkomst Advieskwaliteit georganiseerd. Circa 100 onafhankelijk adviseurs die samenwerken met de Rabobanken uit Breda, Tilburg en West Brabant waren op dit event afgekomen. Alex Erlings verzorgde de workshop Advieskwaliteit, waarin hij met herkenbare praktijkvoorbeelden het bewustzijn van de adviseurs heeft vergroot en hen handvatten heeft gegeven om een adviesrapport écht klantspecifiek te maken.

Mede dankzij Diane Schapendonk, Accountmanager Intermediair bij de Rabobank, hebben we deze lunchsessie kunnen verzorgen. We mochten haar interviewen over waarom Hoffelijk als partner is geselecteerd om samen aan de advieskwaliteit van het intermediair te werken en daarmee hun hypotheekadviezen te mogen beoordelen.

Een mooie samenwerking
We willen bij de Rabobank de kwaliteit van onze dienstverlening altijd verder verbeteren. We vinden het daarbij belangrijk dat een samenwerkingspartner hierin hetzelfde voor ogen heeft als wij. Denk aan de manier van uitvoeren van de dossierbeoordelingen en de terugkoppeling.”, vertelt Diane. “Het is best lastig om op een opbouwende manier te communiceren over verbetering. We willen graag dat de aangesloten intermediairs het ervaren als een service van de Rabobank om er samen beter van te worden voor onze gezamenlijke klanten. Daarnaast willen we een goede samenwerking voor de langere termijn en vertrouwen op elkaar. De manier waarop Hoffelijk werkt sluit daar perfect op aan.”

Het belang van advieskwaliteit
“Bij de Rabobank willen we weten of een advies aan de wettelijke normen voldoet en vinden we het belangrijk dat er een passend advies is gegeven waarin klantbelang centraal staat,” vertelt Diane. “Daarnaast is het in het acceptatieproces op de Intermediairdesk erg belangrijk. Als we erop kunnen vertrouwen dat de advieskwaliteit van het intermediair goed is, kunnen we aan de klant sneller uitsluitsel geven of de financiering door kan gaan. Sommige zaken zijn enorm complex maar met een goed onderbouwd advies is er echt heel veel mogelijk bij de Rabobank en helpen we samen de klant verder. We willen graag dat de aangesloten intermediairs dat ook zo ervaren als ze een aanvraag bij ons indienen. Advieskwaliteit, en dus de samenwerking met Hoffelijk, is daarom heel belangrijk!”

Diane Schapendonk
Diane Schapendonk

Positieve geluiden
De lunchsessie werd positief ontvangen door de adviseurs. Diane: “Het was leuk omdat je het op een ongedwongen manier over de dagelijkse praktijk kunt hebben met elkaar. Aan de reacties uit de zaal kon je merken dat een aantal zaken die in de presentatie voorbij kwamen heel herkenbaar waren. Het leukste moment van de dag vond ik dan ook het enthousiasme van alle deelnemers na afloop over de inhoud van de workshop en de organisatie eromheen. Een echt samenwerkingsgevoel over een toch wel gevoelig onderwerp.”

Plaats hier je reactie...