Interview Dave
Maak kennis met Dave

Dave is inmiddels al 2,5 jaar werkzaam als Relatiebeheerder bij Hoffelijk. In deze rol is hij het eerste aanspreekpunt voor onze klanten, waarbij hij als doel heeft om hen te voorzien van de kennis die zij nodig hebben en tegelijkertijd te ontzorgen in de vakbekwaamheid van hun kantoor. Benieuwd welke ervaring Dave het meeste is bijgebleven? Lees dan het volledige interview.

Kun je jezelf in het kort voorstellen?
“Mijn naam is Dave en ik werk nu 2,5 jaar bij Hoffelijk. Ik ben Relatiebeheerder en dat houdt in dat ik dagelijks contact heb met bestaande klanten. Vanuit Hoffelijk ben ik voor deze klanten het eerste aanspreekpunt. Ik heb contact met klanten van Hoffelijk Financieel, maar ook met klanten van Hoffelijk Financiële Zorg. Het grootste gedeelte van deze klanten bestaat uit bewindvoerderskantoren.”

Wat vind je het leukst aan jouw rol binnen Hoffelijk?
“Het leukste aan mijn rol binnen Hoffelijk is dat ik echt iets kan betekenen voor onze klanten. Ze hebben vaak vragen over de vakbekwaamheid van hun kantoor. Bij elke klant is het mijn doel om ze te voorzien van de juiste kennis die ze nodig hebben en hen tegelijkertijd zoveel mogelijk te ontzorgen in het gehele proces.”

Je hebt veel passie voor de financiële zorgverlening, waar komt dit vandaan?
“Mijn passie voor financiële zorgverlening is ontstaan gedurende mijn werk bij Hoffelijk. In het begin had ik voornamelijk contact met klanten in de financiële dienstverlening en dit is later een verdeling geworden tussen beide doelgroepen. Wat ik zo leuk vind aan de financiële zorgverlening, is dat de professionals die in deze sector werkzaam zijn echt van hele grote waarde zijn voor hun cliënten. Het geeft mij voldoening om te zorgen dat ook iedereen in de financiële zorgverlening het beste advies krijgt.”

Welke ervaring met een klant is je het meest bijgebleven en waarom?
“Nadat een kantoor bij ons klant was geworden, belde ik na drie maanden om te vragen hoe het beviel en of ze tevreden waren. De kantoordirecteur antwoordde daarop met: “We hebben het gevoel dat we in de afgelopen drie maanden al meer hebben opgestoken dan in de afgelopen drie jaar.” Dit was voor mij echt het mooiste compliment dat we hadden kunnen ontvangen.”

Interview Dave

Waar ga je de komende periode mee aan de slag?
“Ik ga de komende periode vooral aan de slag met onderhoudsgesprekken met onze klanten. Hierin kijk ik naar de huidige PE-periode, maar ook of we de klant nog ergens in kunnen voorzien. Daarnaast start in januari weer onze Basisopleiding Bewindvoerder en Post-hbo-opleiding Bewindvoerder, waarvoor ik regelmatig gesprekken voer met potentiële bewindvoerders. Vaak switchen deze mensen volledig van branche. Wij kunnen veel toegevoegde waarde bieden door ze zo goed mogelijk te informeren over de opleiding, maar ook over wat ze daarna kunnen verwachten.”

De afdeling Relatiebeheer is op zoek naar een nieuwe accountmanager. Waarom zou iemand bij Hoffelijk moeten solliciteren?
“Als je op zoek bent naar een werkgever die altijd net even iets extra’s doet voor zijn medewerkers en waar veel ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling, zou ik zeker solliciteren bij Hoffelijk. Je komt in een team terecht waar iedereen direct met elkaar samenwerkt en we ons samen voor het gezamenlijke doel inzetten.”