Maak kennis met Frank

Frank is bij Hoffelijk gestart op de afdeling Examinering & Certificering. Hij is daar begonnen met het controleren van diploma’s. Je herinnert je misschien nog wel de periode van de grote Omwisselactie? Financieel adviseurs moesten toen PEplus-examens afleggen om hun diploma’s te mogen omwisselen. Na die drukte is hij met veel plezier aan de slag gegaan op de afdeling Relatiebeheer. Tijd om kennis met hem te maken!

Kun je jezelf in het kort voorstellen?
“Mijn naam is Frank Pronk en ik woon sinds een half jaar in Rotterdam. In mijn vrije tijd ben ik vaak met vrienden in de stad, vind ik het leuk om zowel voetbalwedstrijden te kijken als ook te voetballen en probeer ik zo nu en dan een weekendje weg te gaan!

Twee en een half jaar geleden ben ik bij Hoffelijk begonnen op de afdeling Examinering & Certificering. Op deze afdeling liep ik onder andere alle diploma’s en certificaten na voor onze klanten. Vervolgens ben ik aan de slag gegaan op de afdeling Relatiebeheer, waar ik ook mijn scriptie heb geschreven. Ik ben dus bij Hoffelijk gestart naast mijn studie (als bijbaan), erna heb ik voor een half jaar stage gelopen en inmiddels ben ik al bijna anderhalf jaar fulltime aan het werk. Mijn overstap naar Relatiebeheer is vrij vlot gegaan. Sinds een aantal maanden heb ik flink wat coördinerende taken gekregen. Dit zorgt ervoor dat elke dag bij Hoffelijk uitdagend is en dat ik met veel plezier naar mijn werk ga.”

Hoe ziet jouw dag bij Hoffelijk eruit?
“Mijn dagen variëren enorm. Ik hou me namelijk bezig met verschillende activiteiten van Hoffelijk: Hoffelijk Examens, Hoffelijk Financieel en Hoffelijk Financiële Zorg. Denk hierbij aan diplomaverwerking; alle behaalde diploma’s verwerken wij kosteloos in het e-Portfolio van onze klanten. Het proactief controleren van bestellingen in onze webshop. Voor onze klanten kijken we altijd na of de juiste diensten zijn besteld aan de hand van het e-Portfolio en studiemateriaal dat ze eerder hebben besteld. Maar ook het accountbeheer van bewindvoerderskantoren.

We zien een groeiende interesse voor de dienstverlening van Hoffelijk Financiële Zorg. Ik vind het dan ook erg leuk om me daarmee bezig te houden, zeker met het Bewindvoerderscongres dat op 25 juni op de planning staat en nu al volgeboekt is. De afgelopen tijd heb ik me vooral hierop gefocust, om nieuwe klanten kennis te laten maken met Permanent Actueel middels een proefmaand waarin ze dit mogen ervaren. De variëteit aan taken maakt mijn dag!”

Wat vind je het leukste aan klantcontact?
“Het leukste aan klantcontact vind ik om de toegevoegde waarde van Hoffelijk over te brengen aan de klant. Al onze klanten hebben een e-Portfolio bij ons, waardoor wij inzicht hebben in hun professionele ontwikkeling. Daardoor kunnen we hen echt verder helpen én op de juiste manier. Dit doen we bijvoorbeeld door hen te informeren over PE-examens die ze nog moeten doen. Je merkt wel dat onze klanten het waarderen dat we het administratief goed op orde hebben voor ze en dat wij het ook inzichtelijk hebben tijdens het telefoongesprek. Dat maakt het gesprek gemakkelijker en maakt het voor ons mogelijk om hen te attenderen op activiteiten (examens) die zij nog open hebben staan.”

Wat is je leukste ervaring met een klant aan de telefoon?
“Contact hebben met contactpersonen van grotere organisaties vind ik altijd leuk. Ik kijk dan waar alle medewerkers van zo’n organisatie nog aan moeten voldoen en hoe we als Hoffelijk de gehele organisatie kunnen ontzorgen in het opleiden van hun medewerkers. Wat ik ook leuk vind is wanneer ik een telefoontje ontvang van een persoon of organisatie, waarbij zij snel hulp nodig hebben. Denk hierbij aan een organisatie die dezelfde dag nog wil beginnen met Permanent Actueel. Het is mooi dat we binnen Hoffelijk snel kunnen schakelen en het samen voor elkaar krijgen om een organisatie hierin te ondersteunen. Het is dan ook leuk om zo’n telefoontje aan te nemen, wetende dat het voor zowel Hoffelijk als de persoon aan de andere kant van de lijn een impactvolle situatie is.

Dit laatste gebeurt steeds meer met Hoffelijk Financiële Zorg. We ontzorgen steeds meer bewindvoerders met Permanent Actueel. Hierbij besparen we onze klanten kosten en reistijd, en bieden wij hen een kwalitatief hoogstaande manier om PE-punten te verkrijgen. Om zo’n kantoor dan van A tot Z te begeleiden in dit traject geeft mij een goed gevoel.”

Waarom moet een klant voor Hoffelijk kiezen?
“We kunnen ze echt het totaalpakket bieden. We bieden goede opleidingen van hoge kwaliteit en daarnaast hebben we inzicht in wat een klant nog moet doen. We hebben een snelle klantenservice en denken oprecht met de klant mee. Telefonisch wordt er snel geschakeld, maar ook per mail zorgen wij voor een snelle en kwalitatief hoogwaardige afhandeling van de vragen. Er wordt dan ook een verdeling gemaakt qua taken, zodat elke medewerker zich echt volledig kan richten op een taak en dit met zorg uit te voeren.”