Maak kennis met Joris!

Twee jaar geleden kwam Joris bij Hoffelijk in dienst als Lead Developer. Waar het Development Team toen nog uit alleen Joris bestond, is het team inmiddels flink gegroeid en wordt er dagelijks hard gewerkt om nieuwe systemen te ontwikkelen en onze huidige systemen verder te optimaliseren. Benieuwd waar Joris en zijn team zich de komende tijd mee bezig gaan houden? Lees dan snel verder voor het volledige interview!

Kun je jezelf in het kort voorstellen?
“Mijn naam is Joris en ik ben 34 jaar oud. In mijn vrije tijd speel ik piano en houd ik me bezig met computergerelateerde experimenten. Samen met mijn vriendin en dochtertje woon ik in Vlissingen. Een grote afstand van Rotterdam, maar de uitdagingen die Hoffelijk biedt zijn voor mij een reden om elke dag naar kantoor te komen. Momenteel werk ik natuurlijk wel vanuit huis.

Voordat ik bij Hoffelijk aan de slag ben gegaan heb ik bij uiteenlopende organisaties gewerkt, bijvoorbeeld in de mediasector en bij verschillende educatieve organisaties. Inmiddels werk ik al twee jaar bij Hoffelijk als Lead Developer.

Toen ik hier begon, werd de applicatieontwikkeling nog uitbesteed aan partners en was Wesley op zoek naar meer zelfstandigheid in het ontwikkelen van onze platforms. We zijn met een klein team begonnen, ik was eigenlijk de eerste techneut in dienst, maar inmiddels zijn we al twee jaar aan het groeien in verschillende teams. En we zijn nog steeds op zoek naar nieuw talent!”

Als Lead Developer ben je samen met je team dagelijks bezig met het applicatielandschap van Hoffelijk. Kun je wat vertellen over jouw werkzaamheden en die van het team?
“Als team zijn we voornamelijk bezig met het ontwikkelen van nieuwe applicaties, nieuwe functionaliteiten en het optimaliseren van wat we hebben gebouwd. Het eerste jaar hebben we heel veel gebouwd en hadden we nog niet veel in gebruik, maar sinds afgelopen januari zijn we live met de nieuwe webshop en de nieuwe CRM-integratie.

Verder zijn we druk bezig met het maken van nieuwe functionaliteiten in onze dashboards. Zo krijgen deelnemers in het klantportaal binnenkort meer inzage in de voortgang van hun opleidingen. Momenteel werken we ook nog mee aan een nieuw project: de educatieve games.

Zelf verzorg ik daarnaast ook de communicatie met andere afdelingen en zorg ik ervoor dat iedereen leert van elkaar. De persoonlijke ontwikkeling vind ik erg belangrijk.”

Je hebt met je team al veel mooie resultaten neergezet. Waar ben je tot nu toe het meest trots op?
“Er zijn eigenlijk twee dingen waar ik echt trots op ben. Allereerst het team dat we hebben neergezet. Eerst bestond het team maar uit één persoon, en dat was ik. Dat team is nu flink gegroeid en iedereen heeft het nog steeds naar zijn zin!

Het tweede waar ik écht trots op ben is de herbouw van de webshop. Dit was een groot project, waar direct de integratie met het CRM in werd meegenomen. Dit zorgt ervoor dat alle verschillende applicaties die we gebouwd hebben meer één gestroomlijnde ervaring bieden voor onze klanten. Het team heeft hier anderhalf jaar heel hard aan gewerkt en daarom zijn we met z’n allen heel trots op dit project.”

Hoe ziet de toekomst voor het team eruit?
“We zijn nog steeds aan het groeien, dus dat is één. Daarnaast hebben we als team tot nu toe de focus gehad op één project: de nieuwe webshop en de integratie met ons CRM. De komende periode gaan we tegelijk werken aan meerdere applicaties, wat betekent dat we onze inzet zullen verbreden. Waar we tot nu toe één team waren met één doel, gaan we opschalen naar projectteams binnen Hoffelijk.

Er staat ook nog een vacature open, die in de toekomst hopelijk vervuld wordt. Het einde van onze groei is in ieder geval nog niet in zicht.”

Wat vind je het leukste aan Hoffelijk?
“De informele sfeer, de wil van iedereen om pragmatisch meters te maken en ook heel veel aandacht te hebben om iets kwalitatiefs neer te zetten. Bij Hoffelijk neemt niemand met het minste genoegen. Er zijn continu nieuwe ideeën, zoals de escaperooms.

Ik vind het ook heel erg leuk hoe Hoffelijk omgaat met de coronaperiode. De manier hoe thuiswerken wordt gefaciliteerd. Dat onze Examenbuschauffeurs drie uur in de auto zitten om een headset of een bureaustoel te brengen. Hoffelijk is een attente werkgever.”