Maak kennis met Nick

Heb je weleens een Wft-opleiding bij ons gevolgd? En ben je één van onze trouwe volgers op LinkedIn? Dan heb je hoogstwaarschijnlijk een animatie, video of social media post voorbij zien komen waar Nick Veenstra verantwoordelijk voor was. We stellen hem graag aan je voor, zodat je ook het gezicht achter de visuals kunt zien!

Kun je jezelf in het kort voorstellen?
“Mijn naam is Nick, ik ben 29 jaar en werk als motion designer bij Hoffelijk. Ik ben een geboren en getogen Rotterdammer, maar inmiddels al enkele jaren woonachtig in het pittoreske Numansdorp. Ook ben ik al ruim twee jaar getrouwd met Chantal. In mijn vrije tijd kijk ik graag naar films, maak ik droomreizen met mijn vrouw of heb ik een leuke avond met vrienden.”

Hoe ben je bij Hoffelijk terecht gekomen?
“Na het afronden van de mbo-opleiding Audiovisueel Vormgeven en de hbo-studie Communication & Multimedia Design had ik moeite met het vinden van een baan. Ik zat enkele maanden thuis en dat begon me behoorlijk te frustreren. Om die reden plaatste ik een bericht op LinkedIn waarin ik aangaf dat ik niet voor niets met bloed, zweet, en tranen twee diploma’s heb behaald.

Wesley zag dit bericht en benaderde mij diezelfde dag nog met de vraag of ik op gesprek wilde komen, om te zien of we wat voor elkaar konden betekenen. Nog geen drie dagen later, had ik mijn eerste werkdag. Dat is inmiddels 2,5 jaar geleden.”

Waar ben je het meest trots op als je kijkt naar wat je tot nu toe hebt bereikt?
“Het meest trots ben ik op de productie van de kerstvideo die we afgelopen december hebben gemaakt. In deze video komt de Examenbus in kerststijl en met kerstverlichting in beeld. Deze video heeft alles dat Hoffelijk voor mij ‘Hoffelijk’ maakt. Van idee naar uitvoering en direct online zetten, dat alles binnen één week. We moesten snel schakelen en actie ondernemen om het zo snel te realiseren en heel het team deed zijn stinkende best! Heel het marketingteam gaf zich voor de 110% om de video tot een gaaf eindresultaat te brengen.

Een ander project waar ik erg trots op ben, is voor een grote klant geweest. Binnen drie maanden zijn er meer dan dertig animaties en video’s opgeleverd. Als je mij twee jaar geleden had gevraagd of ik in zo’n korte tijd, zoveel producten op kon leveren, dan had het zweet me waarschijnlijk uitgebroken.”

Wat vind je het leukst aan Hoffelijk?
“De sfeer. Toen ik hier solliciteerde was ik totaal niet bekend met het bedrijf of de branche. Ik dacht al snel aan een grijze en stoffige bedoeling, maar niets is minder waar. De omgang is informeel en er is altijd ruimte voor wat grappen en grollen. Hoffelijk is een jong en dynamisch bedrijf waar je jezelf kunt zijn en waar je het beste uit jezelf kunt halen.”

Wat zijn de grootste uitdagingen van jouw functie?
“Het dynamisch en leuk in beeld brengen van soms doorsnee studiemateriaal en boodschappen die we over willen brengen. Bedenken hoe je een tabel of wetswijziging leuk in beeld kan brengen, zonder dat het te ‘droog’ overkomt. En altijd in het achterhoofd houden of het wel bij de uitstraling van Hoffelijk past. Er kan iets bedacht worden dat waanzinnig, humoristisch of verrassend is, maar het moet wel passen bij het bedrijf. Dat vind ik leuk en dat is iedere keer weer een uitdaging.”