Maak kennis met Sandra!

Drie jaar geleden begon Sandra als managementassistente. Inmiddels is zij niet meer bij Hoffelijk weg te denken. Heb je wel eens een adviesdossier laten controleren? Of een audit bedrijfsvoering aangevraagd voor je organisatie? Grote kans dat je Sandra dan hebt gesproken en zij je door het hele proces heeft begeleid. Wij vroegen haar wat ze zo leuk vindt aan haar werk en naar de kracht van Hoffelijk.

Kun je jezelf kort voorstellen?
“Mijn naam is Sandra en ik ben 42 jaar oud. Samen met mijn zoon Jesper woon ik in Ridderkerk. In mijn vrije tijd loop ik graag hard en de afgelopen twee jaar heb ik met Hoffelijk aan de jaarlijkse Finance Run meegedaan. Wanneer ik niet aan het rennen ben, kijk ik graag naar films of bezoek ik een festival. Ik ga ook graag op reis, maar dat zit er nu helaas even niet in.”

Hoe ziet jouw dag bij Hoffelijk eruit?
“Mijn werktijden zijn erg flexibel. Ik werk 24 uur per week, verdeeld over vier dagen. Ik vind het heel erg fijn dat Hoffelijk hier zo flexibel in is. Als mijn zoon ziek is of vakantie heeft, krijg ik de mogelijkheid om thuis te werken.

Voordat ik thuis werkte kwam ik ’s ochtends op kantoor, pakte ik een kopje koffie voor mij en mijn collega naast me en begon ik eerst met het beantwoorden van e-mails. Nu doe ik dat allemaal vanuit huis.

Mijn hoofdtaak is eigenlijk de coördinatie van zowel de audittrajecten als de beoordelingstrajecten. Ik neem contact op met de adviseurs, die een beoordeling krijgen. Hen informeer ik over het proces, en ik zorg ervoor dat de dossiers worden doorgestuurd naar onze beoordelaars. Zodra de beoordeling heeft plaatsgevonden, rond ik het beoordelingsproces af. Dus, eigenlijk verzorg ik alle stappen rondom een audit of beoordeling van een adviesdossier.”

Hoe reageren de adviseurs op het resultaat van de adviesdossiers?
“Dat is eigenlijk iedere dag nog steeds een leuke uitdaging. In eerste instantie zijn veel adviseurs overtuigd van de kwaliteit van hun adviesdossier. Maar in de loop van het traject valt dat soms tegen. Voor mij is de uitdaging om dat goed te communiceren. Gelukkig zien de adviseurs veelal in dat er ruimte is voor verbetering in de adviesdossiers. Uiteindelijk waarderen ze ons werk, en zijn ze blij dat ze inzicht hebben gekregen in hoe ze het in de toekomst beter kunnen doen. Dat vind ik wel heel mooi om te zien.”

Waarin onderscheidt Hoffelijk zich?
“Hoffelijk geeft niet alleen aan wat er fout is, maar helpt de adviseurs ook met een verbetertraject. We hebben begrip voor de complexiteit van het proces, maken onze constateringen duidelijk en ondersteunen hen bij het verbeteren. Alleen aangeven dat het adviesdossier niet aan de eisen voldoet is niet voldoende. Om echt vooruitgang te boeken, moet de adviseur zelf ook inzien dat het in het vervolg anders moet.

We beschikken over de juiste hulpmiddelen zoals verschillende e-learnings die we aanbieden in onze leeromgeving. Na de beoordeling ontvangen de adviseurs gerichte e-learnings om te doorlopen en zo te begrijpen hoe ze de kwaliteit van hun adviesdossiers kunnen optimaliseren. Dit doen ze dan met de nieuwe kennis die zij tot zich hebben genomen. Dat is denk ik ook de kracht van Hoffelijk Kwaliteit.”

Hoe ervaren de bedrijven Permanent Compliant?
“De bedrijven vinden het prettig dat ze helemaal worden ontzorgd met het inrichten van de bedrijfsvoering. Zeker voor de kleinere bedrijven, is de bedrijfsvoering best veel werk.

Naast het feit dat we de bedrijven ontzorgen met het inrichten en up-to-date houden van de bedrijfsvoering, besteden we ook veel aandacht aan de uitleg. Weten waarom je iets op een bepaalde manier doet, is vele malen waardevoller dan alleen weten hoe je iets doet. Zo worden al onze updates voorzien van achtergrondinformatie en uitleg.”

Wat vind je het leukste aan je werk?
“Ik vind het heel erg leuk om het percentage van de adviesdossiers die met een voldoende worden beoordeeld, omhoog te zien gaan. We bedienen namelijk veel vaste klanten die doorlopend beoordelingen laten uitvoeren. Hierdoor zien wij heel goed de verbetering.

Achter ieder adviesdossier zit een consument, bijvoorbeeld een starter op de woningmarkt of een gezin die wilt verhuizen naar een grotere woning. Voor de consument is een goed advies van groot belang. Uiteindelijk is dat natuurlijk wel het doel, door een adviseur te helpen zijn/haar dienstverlening te optimaliseren komt dat ten goede van de dienstverlening aan de consument.”

Hoe bevalt het thuiswerken voor jou?
“De gezellige lunchpauze met mijn collega’s mis ik wel. Nu moet ik zelf mijn eieren koken. Maar over het algemeen bevalt het me wel. De muren komen nog niet op me af. Het is voor mij natuurlijk ook anders, omdat ik maar 24 uur in de week werk.”

Wat vind je zo leuk aan Hoffelijk?
“De saamhorigheid en de teamspirit vind ik heel mooi bij Hoffelijk. Al mijn collega’s zijn professioneel en ambitieus, maar er is ook ruimte voor ontspanning. Het is de combinatie die ik zo leuk vind. Vanuit de directie en het management krijg ik veel vrijheid en vertrouwen. Uiteindelijk is er één gezamenlijk doel: onze klanten de beste dienstverlening bieden. Iedereen draagt daar op z’n eigen manier een steentje aan bij. Juist die diversiteit zorgt voor een mooi resultaat.”