OOM Verzekeringen over de eerste ervaringen met Hoffelijk

In deze reeks gaan wij in gesprek met onze nieuwe klanten. We vragen hen wat maakt dat zij de keuze hebben gemaakt voor Hoffelijk en hoe zij gebruikmaken van onze producten en diensten. Deze week gingen wij in gesprek met Myrte Rullens, Beleidsmedewerker Marketing & Communicatie bij OOM Verzekeringen. Zij hebben voor een samenwerking met Hoffelijk gekozen vanwege de uitgebreide mogelijkheden om eigen content toe te voegen aan de Academy.

Kun je wat over jezelf vertellen en over de organisatie OOM?
“OOM is een relatief kleine organisatie die gespecialiseerd is in buitenland- en brandverzekeringen. Zo bieden wij klanten die voor langere tijd in het buitenland verblijven zekerheid met onze ziektekostenverzekeringen. Ook verzorgen wij de bijbehorende reis-, annulerings- en inboedelverzekeringen. Daarnaast bieden wij verzekeringsmogelijkheden voor hoogrisicopanden en -bedrijven. Denk hierbij bijvoorbeeld aan strandtenten, coffeeshops en foodtrucks.

Ik ben werkzaam op de afdeling marketing en communicatie. Binnen mijn functie houd ik mij bezig met productontwikkeling en de daarbij bijbehorende voorwaarden. OOM is een leuke werkgever. We verzekeren wat vaak ergens anders niet te verzekeren is, waardoor wij onze klanten écht wat te bieden hebben.”

Vanwaar de keuze voor Hoffelijk?
“Zoals ik al had aangegeven, hebben wij bijzondere producten. Bestaande PE- en PA-concepten sluiten daardoor onvoldoende aan bij onze dienstverlening. Wij wilden PA dus graag flexibeler insteken, met de mogelijkheid om zelf berichten toe te voegen en eventueel weg te laten. Daarnaast waren wij op zoek naar een leeromgeving die wij breder in konden zetten voor bijvoorbeeld onze onboarding en eigen cursussen. We hebben verschillende partijen gesproken en het aanbod van Hoffelijk was het meest passend qua mogelijkheden en flexibiliteit.”

Hoe hebben jullie het implementatietraject ervaren?
“Heel prettig en duidelijk. Ik had korte lijntjes met Rebecca en de andere medewerkers van Hoffelijk. Ook mijn collega’s die betrokken waren bij de opstartfase, waaronder van hr, waren heel tevreden. Wat er voor mij echt uitsprong, was het enthousiasme van de medewerkers van Hoffelijk. De manier waarop jullie voor Hoffelijk staan, dat kan ik echt waarderen. We hebben tot nu toe weinig gehoord van de collega’s die aan de slag zijn gegaan met PE en PA. Maar de geluiden die we horen zijn positief!“

Wat zijn de plannen voor de komende periode?
“In de sector zijn we de vreemde eend in de bijt. We bedienen een specialistische markt. Hoffelijk kan daar met haar dienstverlening goed bij aansluiten. We zitten nu in de opstartfase voor wat betreft het ontwikkelen van eigen opleidingen. Momenteel zijn we aan het onderzoeken hoe we de onboarding binnen OOM willen vormgeven.”

Wil je meer weten over de mogelijkheden voor jouw organisatie? Plan dan geheel vrijblijvend een belafspraak in met onze collega Rebecca. Zij vertelt je er graag meer over.