VLC & Partners over de samenwerking met Hoffelijk

In deze reeks gaan wij in gesprek met onze nieuwe en bestaande klanten. We vragen hen wat maakt dat zij de keuze hebben gemaakt voor Hoffelijk en hoe zij gebruikmaken van onze producten en diensten. Deze week gingen wij in gesprek met Tessa Goedemans, werkzaam op de hr-afdeling bij VLC & Partners op de vestiging te Den Bosch. VLC & Partners maakt gebruik van ons Wft- en PE-studiemateriaal inclusief de bijbehorende examens en Permanent Actueel.

Je bent in oktober 2021 gestart bij VLC & Partners. Hoe heb je de ondersteuning vanuit Hoffelijk ervaren tijdens je indiensttreding?
“Bij VLC & Partners richten wij ons op risicomanagement, verzuim, pensioen en private insurance. We hebben meerdere vestigingen en groeien hard vanwege diverse overnames. Daardoor zitten we nu op ruim 400 medewerkers. Zelf houd ik mij onder andere bezig met het ondersteunen van de afdeling en het voeren van gesprekken met nieuwe medewerkers. Ook onderhoud ik de contacten met Hoffelijk. Vanuit mijn verleden heb ik al veel ervaring met het vakbekwaamheidsstelsel en de bijbehorende vereisten, dus nadat mijn collega de werkzaamheden met betrekking tot Wft aan mij had overgedragen ben ik er eerst zelf ingedoken. Daarna heb ik contact gezocht met Jermaine om een afspraak in te plannen. Rebecca sloot hier ook bij aan. Jermaine heeft mij helemaal meegenomen in de werking van het dashboard en de informatie die ik daaruit kon halen. Dit vond ik erg prettig.”

Je bent in een drukke periode bij VLC & Partners gestart, midden in het laatste PE-jaar van de vorige periode. Hoe heb je gedurende deze periode gebruikgemaakt van ons diplomadossier?
“Ik ben echt het diplomadossier ingedoken om per team in kaart te brengen wat er nog moest gebeuren. Vervolgens heb ik contact gezocht met de managers. Ik heb daarnaast Jermaine gevraagd een lijst voor mij uit te draaien met wie er al een examen hadden gepland en wie nog op examen moesten. Na een uitleg van Jermaine hoe ik dit vervolgens zelf kon monitoren in het diplomadossier ben ik hier daarna strak bovenop gaan zitten. Iedere twee weken deed ik een check waar iedereen stond. Gezamenlijk zijn we er zo in geslaagd iedereen PE-proof te krijgen vóór 1 april.”

Vanwege de diverse overnames starten er regelmatig nieuwe medewerkers bij VLC & Partners. Hoe is dit traject na de laatste overname verlopen?
“Ik ben gestart met het inventariseren van de medewerkers wiens gegevens naar Hoffelijk moesten worden overgezet. Ik heb de benodigde diploma’s en certificaten verzameld en aangeleverd bij Hoffelijk om op te voeren. Daarnaast zijn er twee kick-offs voor de nieuwe medewerkers georganiseerd. Ik ben bij de eerste sessie aangesloten, dit was top en zag er heel professioneel uit. Halverwege mei volgt er nog een kick-off voor de nieuwe managers. We hebben besloten om de bestaande managers hier ook voor uit te nodigen, zodat zij hun kennis van het dashboard ook weer even op kunnen frissen.”

Hoe ervaren de nieuwe medewerkers Permanent Actueel van Hoffelijk?
“Voor de nieuwe medewerkers geldt dat ze voorheen geïnformeerd werden via nieuwsbrieven. Het PA-concept van Hoffelijk is voor hen dan ook echt een upgrade. Ze hebben nu veel meer grip op de borging van hun vakbekwaamheid. We stimuleren daarnaast iedereen, dus ook de bestaande medewerkers, om de PA-app te downloaden. Zo kunnen ze echt overal de PA-artikelen lezen, zelfs vanaf de bank.”

De nieuwe PE-periode is inmiddels van start gegaan, waar ligt bij jullie de komende periode de focus op?
“Ik ben voor de laatste nieuwe medewerkers aan het uitzoeken aan welke vereisten zij moeten voldoen voor hun functie. Zodra ik hierover een terugkoppeling aan Hoffelijk geef, zal voor iedereen het studiemateriaal worden klaargezet voor de nieuwe PE-periode. Daarnaast willen we gaan kijken hoe we onze managers nog meer in de lead kunnen krijgen voor wat betreft de monitoring van de vakbekwaamheid van hun teams door middel van het gebruik van het dashboard voor managers. Het is heel waardevol dat wij vanuit hr mee kunnen kijken, maar het doel is wel dat de managers dit zelf monitoren. De kick-off in mei vormt hier een goede start voor.”

Wat springt er voor jou uit in de samenwerking?
“Ik wil mijn complimenten uitspreken voor Jermaine en Rebecca. Het gaat allemaal zo soepel. Wij hadden zonder hen niet de stappen kunnen maken die zijn gezet!”

Wil je meer weten over de mogelijkheden voor jouw organisatie? Plan dan geheel vrijblijvend een belafspraak in met onze collega Rebecca. Zij vertelt je er graag meer over.