You Sure over de keuze voor Hoffelijk

In deze reeks gaan we in gesprek met onze nieuwe klanten. We vragen hen wat maakt dat ze de keuze hebben gemaakt voor Hoffelijk en hoe ze gebruikmaken van onze producten en diensten. Ditmaal spraken we hierover met Jan Vromans, Specialist bij You Sure. Hij vertelt hoe ze de overstap naar Hoffelijk hebben ervaren.

Hoe zijn jullie bij Hoffelijk terechtgekomen?
“You Sure is onderdeel van de You Sure Groep. Iedere tak binnen de groep richt zich op zijn eigen specialisme, maar zaken zoals de scholing van medewerkers zijn wel centraal geregeld. De afgelopen tijd hebben we een enorme groei doorgemaakt, ook in het aantal medewerkers. We hielden de vakbekwaamheid van onze medewerkers bij in Excel, wat veel handmatig werk vereist. Om onze toekomstige groeiambities mogelijk te kunnen maken, wilden we de volgende stap zetten in de digitalisering van onze processen. We zochten een partner die ons hierin volledig zou kunnen ontzorgen. Ik kende Hoffelijk al vanuit het verleden en dat contact is altijd gebleven.”

Hoe hebben jullie de gesprekken met Rebecca ervaren?
“Rebecca is een hele spontane dame, die er echt op zijn Rotterdams voor gaat. Ze heeft daardoor een hoge gunfactor. Als zij een kans ziet, zal ze die niet onbenut laten. Tijdens de gesprekken dacht ze goed mee. Binnen onze organisatie staan CDD en cyber hoog in het vaandel, dus we hebben de mogelijkheden voor Permanent Actueel besproken. Wat verder ook enorm aansprak, was het feit dat we een koppeling kunnen maken met het diplomadossier van Hoffelijk, waardoor we onze processen kunnen automatiseren. Voor ons is dat een grote ontzorging.”

Welke andere oplossingen hebben jullie overwogen?
“We werken vanuit de visie dat je moet doen waar je goed in bent, zo lever je de meeste toegevoegde waarde. Als een ander ergens beter in is, dan kun je dit beter inkopen. We hebben onszelf dus de vraag gesteld wat we graag wilden en wie daar het beste op aansluit. Zeker gezien ons volume, hebben we een stevige partner nodig.

Eén van onze business units, Felixx.® werk en inkomen, heeft een eigen salarisadministratiesysteem en wij hebben ons platform daaraan gekoppeld. Toen tijdens de gesprekken met Rebecca duidelijk werd dat we het diplomadossier hier ook aan konden koppelen en we dus niet meer met lijstjes zouden hoeven te werken, was dat een enorme stap voorwaarts. Vooral onze hr-afdeling heeft hier veel plezier van.”

Wat is de reden dat jullie uiteindelijk hebben besloten om naar Hoffelijk over te stappen?
“Het diplomadossier is de reden dat we zijn overgestapt naar Hoffelijk. Rebecca vertelde dat je een PE-examen kunt boeken zonder dat je een Wft-diploma hebt behaald. We vinden het daarom heel krachtig dat we nu samen met Hoffelijk elk behaald diploma van onze medewerkers kunnen opvragen en controleren. Ook de bewaking vanuit het diplomadossier zodat alleen de juiste examens worden geboekt is mooi, want dat scheelt ons weer geld. Wat daarnaast jullie kracht is, is dat het diplomadossier op basis van onze functieprofielen het juiste studiemateriaal klaarzet. Zo wordt bij nieuwe medewerkers na controle van de diplomadossiers, het juiste studiemateriaal voor Wft, PE en/of PA klaargezet. Zo blijft onze organisatie volledig AFM-proof.”

Hoe ervaar je de ondersteuning vanuit Hoffelijk tijdens de opstartfase?
“Er waren medewerkers die zo enthousiast waren, dat ze gelijk bij de start over wilden naar PA. Het was fijn dat dit mogelijk was. De rest is gefaseerd overgegaan. Ondanks het feit dat er dus al medewerkers bezig waren, heeft alsnog meer dan de helft deelgenomen aan de onboardingsessies die Rebecca heeft gegeven. Daarnaast heeft Jelle een aparte sessie voor managers georganiseerd. De sessies waren interactief en er was voldoende ruimte om vragen te stellen. Daar werd ook direct adequaat op geantwoord. Voor toekomstige medewerkers vinden we het prettig dat Hoffelijk een video heeft gemaakt met een korte instructie hoe het diplomadossier werkt en wat je waar kunt vinden.

We gaan nu met Jelle en Elise aan de slag met de managementinrichting, dus de stap om de functieprofielen in kaart te brengen en in te delen in afdelingen. Daar zal natuurlijk nog wel wat tijd in gaan zitten, maar ik ben van mening dat als je er aan de voorkant tijd insteekt, je daar de komende jaren alleen maar profijt van hebt.”

Ben je benieuwd wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen? Bekijk dan de video of plan direct een belafspraak in met onze collega Rebecca. Zij vertelt je er graag meer over.